V Kloboukách měli poradu ředitelé škol
Další z pravidelných porad ředitelů základních a mateřských škol ze správního obvodu Valašských Klobouk přinesla účastníkům nové poznatky o požadavcích na integraci postižených žáků, o podmínkách individuálního vzdělávání a rovněž o možnostech zřízení místa asistenta pedagoga. Dozvěděli se také o nabídce služeb pedagogicko-psychologické poradny, kritériích pro přijímání dětí do mateřských škol a několika nových projektech. Nad aktuálními tématy tři desítky zástupců škol sešly koncem května.
„Starosta města Valašské Klobouky Dalibor Maniš přítomné ředitele informoval o stavu školství a investicích, které v poslední době proběhly, zejména na základní škole. Ta prošla nákladnou rekonstrukcí, při níž bylo provedeno zateplení jejích objektů, a došlo k výměně oken a vstupů. Dále představil aktivity rady a zastupitelstva ve školské oblasti a financování škol a školských zařízení," uvedl Josef Slánský, vedoucí odboru životního prostředí, oddělení školství a památkové péče.
foto MěÚ Valašské Klobouky |
Radní Zlínského kraje pro školství Petr Navrátil seznámil účastníky s výsledky maturit a srovnávacích testů v úrovni středních škol a základních škol. „Sdělil také, že ze strany Zlínského kraje nedojde k žádnému administrativnímu zásahu ve smyslu rušení některé střední školy v našem regionu, úspěšnost v naplňování oborů bude záležet jen na práci managementu jednotlivých škol," zmínil významnou zprávu Josef Slánský.
foto MěÚ Valašské Klobouky |
Velkým tématem byly novinky v integraci zdravotně postižených žáků do vyučování, především změna způsobu financování jejich vzdělávání. Zástupci mateřských škol pak byli seznámeni s nutností přijímat pouze řádně očkované děti, případně děti, u nichž očkování vylučují jiná zdravotní omezení. Prodiskutována byla i problematika dětských skupin.
Přítomní si dále vyslechli informace o novém portálu KUDY KAM, jenž má napomoci k lepší orientaci žáků v systému veřejné správy a legislativy. Mladí lidé by díky němu měli nabýt lepší povědomí o způsobech řešení nejrůznějších životních situací. Dalším představeným projektem byl portál pedagogicko-psychologické poradny pro žáky. Zazněla rovněž doporučení pro využívání služeb poradny, možnost absolvování seminářů a další.
Lenka Zvonková