Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Tuhá zima silničářům krátí peníze na léto

date_range 28.Úno, 2009 featured_play_list Aktuality
 
 
Po dvou mírných zimách letos přišlo opět zimní období, které je pro udržování sjízdnosti komunikací velmi nákladné. I když budou přesná čísla o nákladech zimní údržby za únor známa až kolem 10. března, už dnes je zřejmé, že cena těchto prací bude hodně vysoká.

„Ještě nevíme, jaké bude počasí v posledních únorových dnech. Ale zatím jsme se s odklízením sněhu potýkali bez asi šesti dnů po celý měsíc. Vypadá to, že nás zimní údržba v prvních dvou měsících letošního roku bude stát víc než v celém roce 2008," uvedl náměstek ředitele Ředitelství silnic Zlínského kraje Ing. Radek Berecka. V účetním období roku 2008 stála zimní údržba silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji asi 67 milionů korun Již vyčíslené náklady za leden 2009 dosáhly 38 milionů korun.

„Průběh zimy od ledna 2009 a naše výkony při pluhování a posypu silnic jsou srovnatelné se zimou v prvních měsících roku 2006. Tehdy jsme hovořili o nejnáročnějším zimním období za posledních 40 let. Letos budou náklady možná ještě vyšší. Bohužel, peníze vynaložené na zimní údržbu nám ukrajují z prostředků, které se plánovaly na opravy silnic v letním období," konstatoval ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

 

Foto

ilustrační foto St.Fuks

 
ŘSZK bude muset z důvodu vysokých nákladů na zimní údržbu přepracovat svůj původní plán na letní vysprávky silnic. Pokud by neměla být letní údržba silnic omezena, bude ŘSZK potřebovat od svého zřizovatele dodatečné finanční prostředky. „Budeme v tomto smyslu s vedením Zlínského kraje jednat," řekl Bronislav Malý.

Sníh, solení, rozmrzání a zamrzání vody – to jsou faktory, které se podepíší také na množství výtluků v povrchu komunikací. V posledních týdnech se jich na vozovkách objevilo značné množství. Silničáři mapují povrchy vozovek při pravidelných prohlídkách (1x měsíčně na silnicích III. třídy, 2x měsíčně na silnicích II. třídy). Nejhorší úseky se označují přenosnými dopravními značkami. „Řidiči by teď měli být při jízdě opatrnější a počítat s tím, že se na povrchu silnice mohou objevit nejrůznější prohlubně a nerovnosti," upozornil Berecka. Silničáři budou výtluky opravovat provizorním způsobem hned, jakmile roztaje sníh. Trvalé opravy výtluků jsou možné zpravidla až ve druhé polovině dubna, kdy zahájí práci obalovny živičných směsí.

Některé ukazatele zimní údržby silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji za posledních pět zimních období. V závorkách je uvedena spotřeba soli a inertních materiálů v tunách.

2003/2004 93,068 mil.Kč (6 543 t) (26 732 t)
2004/2005 105,752 mil. Kč (5 595t) (23 332 t)
2005/2006 130,256 mil.Kč (7 516 t) (25 553 t)
2006/2007 59,040 mil.Kč (2 743 t) (9 974 t)
2007/2008 76,288 mil.Kč (4 114 t) (14 405 t)

 
 
ŘSZK
 
 
 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA