Stavební práce na D49 se daly do pohybu
V pátek 10. prosince proběhlo oficiální předání dlouho očekávané stavby prvního úseku dálnice D49 Hulín – Fryšták a hned v pondělí 13. prosince, na stavbu poprvé vyjely stavební stroje. Stavba už jednou začala a to v roce 2008. O dva roky později ji však ministerstvo dopravy z důvodu úspor pozastavilo. Poté se o slovo přihlásili ekologičtí aktivisté.
Poslední překážku k zahájení stavby podaly čtyři spolky (Vizovické vrchy, Spolek pro ekologii Kostelec, Egeria a Děti Země) a dvě fyzické osoby. Jednalo se o šest rozkladů (celkem 330 stran), které bránily nabytí právní moci stavebního povolení. Ministr dopravy všechny podané rozklady zamítl.
„Z pozice kraje jsme udělali maximum pro to, aby se konečně podařilo rozjet stavbu dálnice D49, mám proto obrovskou radost, že se to podařilo. Věřím, že teď už výstavbu této pro kraj strategicky důležité dopravní stavby nikdo a nic nezastaví a zdravý rozum zvítězí. Pokud vše půjde podle plánu, úsek Hulín – Fryšták by měl být hotový do konce roku 2024,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje pro dopravu Radek Doležel.
Výstavba prvního úseku D49 z Hulína do Fryštáku v délce 16 kilometrů přijde na téměř 5,6 miliardy korun bez DPH.
Dálnice v budoucnu propojí Moravu se Slovenskem
Dálnice D49 má v budoucnu spojit střední a východní Moravu se západním Slovenskem. Od Hulína povede přes Fryšták, Lípu, Pozděchov a Horní Lideč do slovenské Lysé pod Makytou, kde se bude napojovat na slovenskou rychlostní silnici R6.
-red-