Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Souvislá údržba prodlužuje životnost vozovek

date_range 13.Čvn, 2016 featured_play_list Aktuality

 

Přibližně 12,5 milionu korun dává v tomto roce Ředitelství silnic Zlínského kraje na zlepšování stavu dopravně méně zatížených silnic II. a III. třídy technologií tzv. souvislé údržby. Udržovací nátěry nebo mikrokoberce za studena budou položeny celkem na bezmála dvaceti kilometrech silnic.

Technologie souvislé údržby představují méně nákladnou variantu zlepšování technického stavu silnic, než je technologie plošné obnovy. Zatímco při plošné obnově dochází k odfrézování starého povrchu a položení nového koberce ze živičné směsi, v případě souvislé údržby se povrch vozovek uzavře položením souvislé vrstvy materiálu do tloušťky dva centimetry, takže silnice může lépe odolávat povětrnostním vlivům a zejména zimním mrazovým cyklům. Práce jsou hrazeny z provozních prostředků ŘSZK určených pro opravy a údržbu silnic a jejich příslušenství.

Přehled úseků pro souvislou údržbu v roce 2016 

Číslo silnice

Úsek

Délka [m]

II/495

Pitín – Hrádek

2 029

2 362

4 391

III/4395

Němetice – Kladeruby

1 297

205

1 502

III/49719

Velký Ořechov – Dobrkovice

1 650

II/490

Biskupice

739

II/438

Machová – Otrokovice

1 950

II/490

Bohuslavice – Doubravy

1 465

CELKEM

17 590

Při použití technologie tzv. udržovacího nátěru (NUE) se na suchou vozovku nastříká asfaltová emulze a do ní se vsype a zaválcuje kamenivo o velikosti od 2 do 8 milimetrů. Na vozovce tak zůstává vrstva kameniva, která se dále dohutňuje tlakem pneumatik vozidel při běžném provozu. Během tří dnů vzniká na povrchu komunikace potřebná kompaktní vrstva. Po vozovce ošetřené technologií NUE mohou automobily okamžitě jezdit. Motoristé zde však musí na několik dnů snížit rychlost na 30 kilometrů v hodině. Upozorní je na to přechodné dopravní značení. Pokud někdo tuto rychlost překročí, vzniká poměrně velké riziko odlétávání kaménků a poškození oken jiných vozidel. Cena u pokládky dvou vrstev touto technologií činí 140 Kč/m2 (včetně DPH).

Použití udržovacího nátěru                                foto: ŘSD

Technologie položení mikrokoberce za studena (MK) spočívá v tom, že speciální souprava nanáší na suchý povrch komunikace směs modifikované asfaltové emulze s drobným kamenivem. Ocelový rám tuto vrstvu roztírá do roviny. Zatvrdnutí vyžaduje třicet až šedesát minut času, kdy na tento povrch nesmějí najíždět žádná vozidla. Silniční provoz bývá při těchto pracích usměrněn světelnou signalizací do jednoho jízdního pruhu. Vzhledem ke krátkodobosti takového omezení dopravy však ŘSZK termíny těchto uzavírek ve svém přehledu na internetu nezveřejňuje. Cena, která zahrnuje pokládku dvou vrstev, činí asi 190 Kč/m2.

Práce na silnicích budou probíhat od června do konce září.

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA