Nádraží na Vsetíně je velké staveniště. Roste terminál a hloubí se podchod
Postup prací na přestavbě vsetínské železniční stanice si v pátek 21. dubna prohlédli Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic (SŽ), která je investorem této akce, spolu se starostou města Jiřím Čunkem (KDU-ČSL). Vyjádřili přitom potěšení nad vzorovou spoluprací institucí.
Stanice se za poslední dva měsíce proměnila ve velké staveniště. Zmizela polovina kolejí, roste dopravní terminál a hloubí se podchod. Patrné jsou i základy parkovacího domu. „Termín dokončení kolejiště musíme koordinovat s dostavbou terminálu a nového podchodu, který propojí terminál s lokalitou Na Lapači. Práce běží podle plánu. V červenci nás čeká demolice stávající nádražní budovy, od srpna se přesuneme se stavbou na druhou část kolejí. Na konci letošního roku již budou cestující využívat podchod a všechna nová nástupiště,“ konstatoval Jiří Svoboda s tím, že s otevřením dopravního terminálu, který bude integrovat železniční a autobusovou dopravu, se počítá na počátku příštího roku.
„V období od zbourání stávající nádražní budovy po otevření terminálu budou cestující odbavováni v provizorních buňkách umístěných na parkovišti vedle nynější nádražní budovy. Cestujícím zajistí základní servis, tedy čekárnu, pokladny dopravců nebo třeba trafiku,“ doplnil správce stavby železniční stanice Martin Kypr, podle něhož probíhají v souladu s harmonogramem i stavební práce na budování druhého železničního podchodu v ulici U Křivačkárny. „Věřím, že na jaře příštího roku zde bude hotovo,“ řekl Kypr.
Foto: město Vsetín a Správa železnic
Generální ředitel SŽ Jiří Svoboda během kontrolního dne vyzdvihl spolupráci s městem Vsetín. „Musím konstatovat, že je opravdu vzorová. Díky tomu se tento výjimečný projekt za téměř tři a půl miliardy daří realizovat. Výjimečnost spatřuji v tom, že lidem nabídne možnost dostat se v jednom místě suchou nohou z jednoho typu dopravy do druhého (z autobusu do vlaku a naopak – pozn. red.) a současně budou mít v těsné blízkosti i kde komfortně zaparkovat,“ uvedl Svoboda.
Rovněž starosta Jiří Čunek neskrýval spokojenost. „Základem úspěchu tohoto projektu je fakt, že jsme jako samospráva už v prvopočátku vzali na svá bedra řešení majetkoprávních vztahů, které nesouvisí pouze s nádražím. Následně jsme připravili studii, v níž jsme nastínili, jak by nové vlakové nádraží mohlo vypadat i v návaznosti na další investice – parkovací dům, obchodní galerii či nové autobusové nádraží. Představitelé Správy železnic a Ministerstva dopravy nad takto, z hlediska majetkových vztahů, připraveným projektem zajásali a pak už se řešilo jen financování. A dnes jsme svědky stavby obřího projektu, který z 90 % hradí Evropská unie a stát a jen z 10 % město Vsetín. Tento projekt a způsob jeho přípravy i realizace se tak stává příkladem pro ostatní samosprávy v naší republice,“ uzavřel starosta Čunek.
Video: NÁŠ REGION TV
Video: Rekonstrukce stanice Vsetín
-tz-
-tz-