Ministerstvo zruší pracoviště finančního úřadu v Kloboukách
Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství zruší k 1. 7. tohoto roku celkem 77 územních pracovišť. Ve Zlínském kraji mezi ně patří územní pracoviště v Bystřici pod Hostýnem, v Holešově, v Luhačovicích a také ve Valašských Kloboukách.
Tento krok vláda zdůvodňuje tím, že plní jeden z bodů svého programového prohlášení – postupně zefektivnit státní správu. Konzultační služby pro občany dotčených obcí budou v úředních dnech zajištěny prostřednictvím telefonických kontaktních linek provozovaných příslušnými finančními úřady. Osobní kontakt a pomoc v souvislosti s podáváním daňových přiznání především k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů fyzických osob zajistí pracovníci finančních úřadů během svých častějších výjezdů do dotčených obcí.
„Vláda slíbila, že bude šetřit všude tam, kde je to možné, tedy především ve výdajích do nabobtnalé státní správy. Od mého příchodu na Ministerstvo financí jsme v celém resortu zrušili téměř 1000 míst, především z důvodu rušení agend primárně v rámci Finanční správy. Letos pokračujeme snížením územních pracovišť finančních úřadů. Cílem je větší efektivita Finanční správy a samozřejmě i úspory pro stát v příštích třech letech ve výši až 150 miliónů korun – to vše při zachování kvality a dostupnosti služeb finančních úřadů pro občany a firmy,“ řekl ministr financí Zbyněk Stanjura.
Územní pracovišě finančních úřadů ve Zlínském kraji plánovaných ke zrušení | |||||
Územní pracoviště v Bystřici pod Hostýnem, | |||||
Územní pracoviště v Holešově, | |||||
Územní pracoviště v Luhačovicích a | |||||
Územní pracoviště ve Valašských Kloboukách. |
Zachovaná pracoviště Finančního úřadu pro Zlínský kraj: | |
Územní pracoviště v Kroměříži, | |
Územní pracoviště v Otrokovicích, | |
Územní pracoviště v Rožnově pod Radhoštěm, | |
Územní pracoviště v Uherském Brodě, | |
Územní pracoviště v Uherském Hradišti, | |
Územní pracoviště ve Valašském Meziříčí, | |
Územní pracoviště ve Vsetíně, | |
Územní pracoviště ve Zlíně. |
Zrušena budou podle ministerstva zejména pracoviště, jejichž služby jsou ze strany veřejnosti podle provedené analýzy nejméně využívány nebo v praxi zajišťují především služby podatelny. V současné době již 56 těchto pracovišť funguje v omezeném režimu dva dny v týdnu se dvěma zaměstnanci, kteří na dané místo dojíždějí ze svých stálých pracovišť (tzv. „2+2“). Analýza ukázala, že daňoví poplatníci už nyní služby těchto pracovišť příliš nevyužívají a prakticky je nenavštěvují.
„Dalším smyslem redukce územních pracovišť je zkvalitnění služeb Finanční správy poskytovaných veřejnosti tím, že odborné zaměstnance ze zrušených pracovišť využijeme na posílení našich stěžejních činností. Zároveň dosáhneme úspory veřejných prostředků a v neposlední řadě budeme účelně posilovat roli elektronické komunikace s veřejností. Finanční správa bude mít méně kamenných pracovišť, plánujeme však posílit možnosti osobní komunikace daňových subjektů s pracovníky finančních úřadů a zajistit jim efektivní pomoc a podporu při plnění jejich daňových povinností,“ uvádí generální ředitelka Finanční správy Simona Hornochová.
V současnosti mají finanční úřady celkem 201 územních pracovišť, z nichž je 98 tzv. řídicích. Ta řídí ostatních 103 územních pracovišť. V letech 2016 a 2020 bylo ze 103 řízených územních pracovišť celkem 56 převedeno do tzv. optimalizovaného režimu (označovaného jako „režim 2+2“), který zajišťuje přítomnost dvou pracovníků finančních úřadů ve dvou úředních dnech. Díky výše popsanému zeštíhlení se počet územních pracovišť sníží na 124, počet řídicích pracovišť zůstane zachován a tzv. optimalizovaný režim bude zrušen. Odborné schopnosti zaměstnanců rušených pracovišť budou dle ministerstva efektivněji využity v jiných lokalitách finančních úřadů.
-tz+red-