Ježíšek porazil Santu na plné čáře
„Ježíšek zvítězil na plné čáře u všech skupin obyvatel České republiky bez ohledu na pohlaví, vzdělání nebo velikost města, kde žijí," komentoval výsledky výzkumu sociolog David Surý z agentury Focus. dále zjistil, že v 6 % domácností naděluje někdo jiný, jehož totožnost bohužel neznáme. 1 % dotázaných uvádí, že se v jejich domácnosti vůbec neslaví.
Santa Claus v reklamách vadí především starším lidem
Výzkumníci se dále dotazovali, zda lidem v České republice vadí používání postavy Santy Clause v předvánoční reklamě. Téměř polovina respondentů (44 %) uvedla, že ano. Čtvrtině respondentů taková reklama nevadí a třem desetinám je to jedno. Negativní postoj vyjadřují především starší respondenti a důchodci, názory se naopak nediferencují podle pohlaví či dotázaných.
foto projekt Zachraňte Ježíška |
Ježíšek prožívá obrovskou renesanci
Nástup Ježíška za posledních pět let v České populaci potvrzuje i Tomáš Zdechovský, spoluzakladatel akce Zachraňte Ježíška. Podle Zdechovského zažívá dárkonoš Ježíšek za posledních několik let obrovskou renesanci nejen v českých domácnostech, ale i u reklamních tvůrců. Podíl lidí, kteří v podobných výzkumech preferují Ježíška, se za posledních 5 let zvýšil téměř o pětinu (19 %).
„Především v posledních třech letech se více objevuje Ježíšek jako ten, kdo nosí našim dětem dárky. Lidé se daleko více vrací k českým tradicím a zvykům," uzavřel Tomáš Zdechovský. Iniciativa Zachraňte Ježíška existuje již 5 let a má na facebooku přes 40.000 příznivců.
-tz-