Za odpad zaplatí od ledna podnikatelé víc
Od ledna roku 2010 začnou platit nové podmínky svozu komunálního odpadu pro valašskokloboucké podnikatele, kteří uzavřou smlouvu o svozu a odstraňování odpadů s Valašskoklobouckými službami. Konkrétně dojde ke změně způsobu platby i výše poplatku za tuto službu, dostanou však také novou možnost odevzdávání odpadu ve sběrných pytlích. Úplně už skončí prodej žetonů k jednorázovým vývozům a k popelnici o 110 litrech přibude ještě nádoba o objemu 240 litrů. Celoroční známky pak nabídnou možnost týdenního nebo čtrnáctidenního vývozu.
„Od nového roku budeme rozlišovat objemy popelnic o 110 a 240 litrech. Podnikatelé ale mohou také využívat kontejner o objemu 1100 litrů. Celoroční známky zůstávají zachovány a podnikatelé si budou navíc moci vybrat frekvenci svozu, buď jednou týdně nebo každé dva týdny. Skončí však plastové žetony, které byly na popelnice přidávány při jednorázovém vývozu. Pokud by někteří i při čtrnáctidenním intervalu svozu popelnici nenaplnili, mohou využít nové možnosti odevzdávání v plastových pytlích, které mají objem 70 litrů," shrnul informace o novém způsobu svozu ředitel Valašskoklobouckých služeb Roman Petrůj. Podnikatelé se však nemusejí bát, že by jim zůstaly žetony, které si nakoupili v předstihu a nestihnou je do konce roku využít. Při svozu budou totiž přijímány ještě v prvním čtvrtletí příštího roku. |
Sazba základního poplatku za ukládání odpadů je stanovována zákonem o odpadech. Právě z důvodu těchto rostoucích nákladů na svoz a skládkování komunálního odpadu dojde také ke zvýšení cen. Za celoroční známku na popelnici o 110 litrech zaplatí podnikatel při týdenním vývozu 2675 korun, při čtrnáctidenním 1460 korun. Týdenní celoroční svoz popelnice o 240 litrech uhradí 4260 korun a při svozu jednou za čtrnáct dnů bude tato částka činit 2260. Pokud se podnikatelé rozhodnou využít kontejneru o 1100 litrech, bude je týdenní vývoz stát 16950 korun a čtrnáctidenní 8605. Když nebude vyhovovat ani jedna z nastíněných variant, je možné zakoupení plastového pytle, který bude označován svozovou samolepkou. Jeho cena bude 62 korun, a to včetně ceny vývozu.
Po vzájemné dohodě mezi Valašskoklobouckými službami a radnicí budou podnikatelé moci řešit uzavírání smluv, úhradu poplatků i pořízení pytlů na odpad na odboru životního prostředí městského úřadu, a to od 4. ledna 2010. Bližší informace podá na telefonu 577 311 106 Leona Vlčková. Podnikatelům vyvstává povinnost zajistit využití komunálního odpadu vzniklého z jejich činnosti podle platného znění zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech. |
Lenka Zvonková |