Vítězný Jaguár se narodil na Valašsku
Majitel týmu a nadšenec do Jaguárů David Bečvář si nechal postavit okruhový závodní Jaguar XJS-HE, ve Študlově. Úkolu, kterého se jiné dílny zalekly, se zmocnil Roman Pešek se svým parťákem Pavlem Fojtíkem. Dvojice mechaniků má za sebou již mnohé zkušenosti v oblasti motoristického sportu a tak nabídku přijali.
„Nejvíc práce jsme měli hned ze začátku. David nám dovezl rezavou karoserii , druhé auto s motorem a nějaké díly. Opravit a vyvařit karoserii nám zabralo nejvíc času," vzpomíná Roman Pešek.
Stavba závodního vozu začala opravou karoserie Foto: Roman Pešek |
Na speciálu bylo samozřejmě spousty další práce. Za tři měsíce už s Jaguarem absolvovali první ostrý start. „Závodní automobil musí být lehký, ale zároveň bezpečný a hlavně nikdy není zcela hotový, protože vždy je co vylepšovat. S každým odjetým závodem nás napadají nové inovace," dodává druhý mechanik Pavel Fojtík.
Vše šlo správným směrem a prvním českým závodníkem, který ovládl populární automobilové mistrovství Histo Cup, se v neděli 27. 9. 2015 stal David Bečvář. Svou cestu za triumfem zakončil na okruhu Red Bull Ring výhrou a druhým místem ve finálovém víkendu roku. Brněnský jezdec zvítězil jak ve své kategorii, tak v celkovém hodnocení Histo Cup K.
Vítězný team DBRC Jaguar Racing (zleva): David Bečvář, Pavel Fojtík, Roman Pešek |
„Loni jsem byl celkově devátý, tak jsem si před letošní sezonou říkal, že nejlepší pětka by byla úspěchem," vypráví David Bečvář. „A nakonec jsem mistrem! Mám obrovskou radost. I pro zvládnutí napínavého finále na Red Bull Ringu."
V posledním podniku startovalo čtyřiačtyřicet závodníků z mnoha zemí. Bojovalo se za chladného počasí a na suchu. „Kvalifikace do prvního závodu se mi nepovedla, protože jsem zvolil příliš tvrdé pneumatiky. V samotné bitvě ale vše fungovalo skvěle a po drsných bojích jsem byl první," líčí čtyřiačtyřicetiletý Brňan.
Neděle přinesla kvalifikační opak. Pilot týmu DBRC Jaguar Racing získal měřený trénink pro sebe a nemohl se dočkat závodu, který byl hlavním bodem víkendu. V prvním kole byl ale v nájezdu do úseku Nikiho Laudy příliš rychlý a s Jaguarem XJS-HE proletěl štěrkovou zónou. Krizovou situaci rychle zvládl a vrátil se na trať.
Bečvář ovládl populární automobilové mistrovství Histo Cup 2015 Foto: Martin Straka Fotogalerie |
„Šlo mi o jediné – nezůstat mimo dráhu takzvaně na břiše a nepoškodit nový chladič diferenciálu. Ruce jen kmitaly na volantu a nohy na pedálech! Naštěstí jsem se vrátil na asfalt i do boje," říká Bečvář. Ztrátu třinácti sekund do konce závodu smazal, předjel čtyři soupeře a v cíli se radoval z druhého místa. Nedělní stříbro bylo pečetí celkového triumfu.
„Naše stáj DBRC Jaguar Racing jde stále nahoru, všem lidem z týmu velmi děkuju. Přes zimu máme v plánu další vylepšení, včetně nového motoru. Věřím, že budeme silní i napřesrok. A nemůžu se dočkat domácího podniku na jaře v Brně," uzavírá David Bečvář.
-red/tz-