Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Ministr Bek se setkal s řediteli škol ve Zlínském kraji

date_range 24.Úno, 2025 featured_play_list Aktuality
arrow_drop_up Ministr školství Mikuláš Bek. Foto: Zlínský kraj

Aktuální stav českého školství a především nový systém financování nepedagogických pracovníků byly tématem debaty ministra resortu Mikuláše Beka s představiteli Zlínského kraje v čele s hejtmanem a předsedou Asociace krajů České republiky Radimem Holišem a zhruba stovkou ředitelů místních středních, základních i mateřských škol. Diskusi, která se konala na půdě krajského úřadu, předcházela schůzka hejtmana s ministrem.

 

V souvislosti s financováním nepedagogických pracovníků upozorňovali ředitelé škol především na jeho nepřipravenost. Tu zmínil i hejtman Holiš, který na debatě hovořil mimo jiné z pozice předsedy Asociace krajů České republiky: „Rozumím ambici narovnat financování, ale hejtmani očekávají, že se nejdříve narovná rozpočtové určení daní (RUD), které je dlouhodobě pro Zlínský kraj a některé další kraje nespravedlivé. Chceme řešit detaily ve školství, ale ještě jsme neudělali úpravy RUD na státní úrovni.“

 

Mikuláš Bek v diskusi připustil odložení plánovaných změn na leden 2026, případně až nový školní rok čili září 2026. To uvítali ředitelé škol i další diskutující. „Vnímáme hlasy, které volají po odsunu změn, a zvážíme všechny argumenty. Definitivně rozhodne Poslanecká sněmovna v březnu,“ uvedl ministr.

Diskuse se konala na půdě krajského úřadu. Foto: Zlínský kraj

„Takové změny je nutné řešit nejdříve odspodu, ne dělat rozhodnutí bez jakékoliv debaty, jako se to děje nyní. Kdyby došlo k odložení změn, byl by zde alespoň prostor věci doladit a najít shodu,“ řekla krajská radní pro oblast školství Jindra Mikuláštíková, která se debaty rovněž zúčastnila.

 

Ministr Bek při diskusi hovořil také o indexovém financování škol, které rozděluje školám finanční prostředky nejen na základě počtu žáků, ale i dalších faktorů, jako jsou sociální a ekonomické podmínky, či navržené regulaci druhých a dalších škol spadajících pod jednoho zřizovatele. Tématem byly rovněž takzvané ONIVy (ostatní neinvestiční výdaje, které se dají čerpat například na učební pomůcky či další vzdělávání pedagogů).

 

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA