Po 15 letech pokračuje stavba čtyřpruhové silnice ze Vsetína do Valašského Meziříčí
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) 12. září slavnostně zahájilo rozšiřování silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím. Podél Vsetínské Bečvy vznikne další velký úsek čtyřpruhové silnice. Trasa navazuje na vedlejší, 2,6 kilometru dlouhou stavbu, která je v provozu od roku 2009.
Práce na 4,4 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 1,7 miliardy Kč bez DPH, potrvají zhruba tři roky.
„Silnice I/57 tvoří páteřní komunikaci spojující Opavu, Fulnek, Nový Jičín, Valašské Meziříčí, Vsetín s ukončením na hranici se Slovenskem. Úsek Valašské Meziříčí – Vsetín je ten nejzatíženější v celé trase a tvoří páteř dopravního systému v údolí Vsetínské Bečvy. Rychlostní směrově rozdělená silnice se stane novou dopravní osou a zároveň zajistí napojení na dálnici D1. Převedením dopravy na rychlostní přeložku se staré silnici výrazně odlehčí a vznikne kapacitní a bezpečná komunikace,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Slavnostní zahájení rozšiřování silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím. Foto: ŘSD
Nový úsek je pokračováním přeložky silnice I/57 mimo zastavěné území, navazuje na dokončenou stavbu, která doposud končila v Jablůnce (I/57 Semetín – Bystřička, 1. stavba). Budoucí přeložka řeší jednu z etap výstavby silnice R57 Valašské Meziříčí – Vsetín v části Bystřička – Jablůnka. Jde o spojení největších měst v regionu; ve Vsetíně a Valašském Meziříčí žije téměř 50 000 lidí a projede tam denně kolem 13 000 aut.
„Součástí stavby bude šest mostů, dva podchody pro pěší, mimoúrovňová křižovatka a pět protihlukových stěn dohromady dlouhých 4,2 kilometru. Přeložka nahradí nevyhovující směrové, výškové a šířkové uspořádání stávající silnice, úrovňová křížení s železniční tratí v Bystřičce a v Jablůnce, průjezdy těmito obcemi a území s aktivními sesuvy na silnici,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Vizualizace stavby:
Nový úsek na mapě:
Pravěký pazourek a nové fotbalové hřiště
Úsek již prozkoumali archeologové. Našli třeba pravěký pazourek starý nejméně 6000 let i pozůstatky sklárny z 19. století. Přímo v trase obchvatu je fotbalové hřiště. ŘSD proto postaví v obci Jablůnka nové. Vznikne také nový most do obce Pržno: nynější trasu, která vede do Pržna, přetne nová přeložka, proto bude nutné nové připojení obce na silniční síť. Stavba, kterou ŘSD zahájilo, naváže na 2,6 kilometru dlouhý úsek Jablůnka–Semetín, který ŘSD zprovoznilo v polovině 2009. Náklady na úsek, v němž je šest mostů i dvě mimoúrovňové křižovatky, byly miliarda Kč bez DPH.
-tz-