Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Krajští silničáři dokončili jednu z jejich největších staveb za poslední roky

date_range 12.Říj, 2023 featured_play_list Aktuality
arrow_drop_up Nový most mezi Valašskými Příkazy a Študlovem. Foto: S. Brázdil

Nový most za 130 milionů korun mezi Valašskými Příkazy a Študlovem využívájí řidiči již několik měsíců, silničáři nyní dokončili i práce okolo mostu a tak může být celá akce prohlášena za dokončenou. Rozsáhlá stavba byla zahájena již na podzim roku 2021.

 

Původní most pocházel z roku 1928, kdy byla vybudována železnice z Horní Lidče do Bylnice. Ten museli stavbaři kvůli jeho špatnému stavu zbourat. Přes železniční trať byl postaven most nový a napřímen přilehlý úsek silnice.

 

Most za 130 milionů na silnici III. třídy do Študlova

 

„Byla to specifická stavba. Nový most se postavil na jiném místě, než stál most původní, a navazující silnice byla napřímena. K podobným změnám směrového vedení komunikace dochází při naší investiční činnosti na silnicích II. a III. třídy spíše výjimečně. I po finanční stránce jde o jednu z našich největších staveb za poslední roky. Je to mimo jiné doklad skutečnosti, že se řádně staráme i o méně vytížené komunikace, které vedou v okrajových částech kraje do malých obcí. Původní most přes trať byl již ve špatném technickém stavu a vzniklo riziko, že bychom jej museli zcela uzavřít, takže by obyvatelé Študlova mohli používat jen méně vhodnou jedinou příjezdovou trasu po místní a účelové komunikaci přes Střelnou. Nastal by problém s veřejnou linkovou dopravou a celkovou dopravní obslužností obce,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

 

Nový most mezi Valašskými Příkazy a Študlovem. Foto: S. Brázdil

 

Výška nového mostu byla zvolena podle požadavků Správy železnic. Podmínkou bylo například zajištění průjezdního profilu pro vlaky o výšce 4,85 metru. Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) muselo zajištit nové připojení okolních účelových komunikací na silnici III. třídy a místní komunikace k vlakové zastávce.

 

Součástí stavby byly rovněž přeložky inženýrských sítí, vedení nízkého napětí, veřejného osvětlení, sdělovacího vedení, vegetační úpravy, rekultivace, nové svislé dopravní značení a zabezpečovací zařízení. Bylo vybudováno nové připojení k železniční zastávce o délce 90 metrů a šířce 5 metrů s asfaltovou vozovkou a nové připojení blízké fotovoltaické elektrárny.

 

Nový most ev. č. 05746-2 je dlouhý 74,81 metru. Má tři pole z prefabrikovaných předpjatých nosníků profilu „I“, které jsou spřaženy spojitou železobetonovou deskou. Volná šířka vozovky na mostě je 6,5 metru. Spodní stavba je vybudována z masivních monolitických opěr se zavěšenými křídly, podpěry jsou tvořeny pilíři na společném betonovém základě. Založení je hlubinné na vrtaných pilotách o průměru 900 milimetrů.

 

Stavba nového mostu. Foto: archiv redakce

 

Konečná cena za tuto zakázku činí 130,633 milionu korun (vč. DPH). Stavba byla spolufinancována Státním fondem dopravní infrastruktury. Stavební práce byly zahájeny 1. září 2021. Po určitou dobu zde platila úplná uzavírka silnice s objízdnou trasou přes Střelnou a Horní Lideč.

 

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA