Maserati po vážné nehodě samo zavolalo pomoc
Automatický systém eCall v automobilu Maserati informoval záchranné složky o nehodě svého řidiče, který zůstal zaklíněný po havárii ve vozidle. Nehoda se stala v sobotu 15. dubna krátce po desáté hodině dopolední u obce Prostřední Bečva na Vsetínsku. Na místě přistával vrtulník letecké záchranné služby z Ostravy.
Služba eCall je systém používaný u vozidel v EU, který v případě vážné dopravní nehody automaticky zavolá na bezplatné číslo tísňového volání 112. Systém lze aktivovat i ručně stisknutím tlačítka.
Na místě zasahovali kromě policistů a záchranářů také hasiči. „První jednotka potvrdila náraz osobního auta do stromu se zaklíněním dvou osob. Ihned byla nasazena první sada hydraulického vyprošťovacího zařízení. Řidič byl vyproštěn zhruba po deseti minutách a předán do péče zdravotnických záchranářů. U spolujezdkyně bylo vyprošťování náročnější a bylo nutné maximálního nasazení všech zasahujících jednotek, včetně použití druhé sady hydrauliky,“ popsal mluvčí hasičů Adam Fuksa. Po celou dobu byla spolujezdkyně pod dohledem lékaře, který vzhledem k závažnosti poranění povolal na místo vrtulník letecké záchranné služby z Ostravy. Po vyproštění ji do něj hasiči transportovali a ten s ní odletěl do traumacentra v Olomouci.
Během zásahu byla komunikace na Pustevny obousměrně uzavřena. Po odletu vrtulníku byla zprůjezdněna kyvadlově.
Vážná dopravní nehoda u Prostřední Bečvy. Foto: HZS
-tz-