Údolí Bečvy bude mít další silniční stavbu
Důležitá silnice II/487, která vede údolím Vsetínské Bečvy od Ústí u Vsetína až po hranici se Slovenskem, bude mít v blízké budoucnosti další rekonstruovanou část. V polovině září 2013 začne rekonstrukce v úseku Ústí u Vsetína – Hovězí.
Ředitelství silnic Zlínského kraje dává v posledních letech do pořádku různé části této komunikace, která propojuje rekreační oblast Vsetínské Bečvy, Javorníků a Vsetínských vrchů. Předmětem této nové stavby je rekonstrukce silnice II/487 ve stávajícím směrovém i výškovém vedení v úseku od křižovatky se silnicí I/57 až po začátek obce Hovězí v celkové délce 3,564 kilometru. Silnice bude v extravilánu rozšířena na šířku 9,5 metru (včetně krajnic), v intravilánu bude komunikace sjednocena na šířky – v zastavěné části na 8 metrů, v nezastavěné části na 7,5 metru.
Dojde k odfrézování původních živičných vrstev, vyspravení trhlin a položení nové podkladní a obrusné vrstvy. V místech propustků, křížení s inženýrskými sítěmi a rozšíření komunikace bude vytvořena nová kompletní konstrukce vozovky včetně úpravy pláně na požadovanou únosnost. Součástí stavby je rekonstrukce mostu, opěrné zdi a stávajících propustků a zřízení nových propustků a horských vpustí a některé další související práce.
Stavební práce mají podle uzavřené smlouvy o dílo probíhat v termínu od 17. září 2013 do 17. prosince 2014. „V tomto roce počítáme do zimy s rekonstrukcí prvních asi 500 metrů silnice v průtahu obce Janová. Větší část stavby bude realizována až po skončení zimního období od jara 2014," upřesnil ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.
Vzhledem k tomu, že silnice II/487 nemá žádné vhodné objízdné trasy, bude celá stavba realizována jen za částečné uzavírky. Provoz bude veden jen v jednom jízdním pruhu a řízen střídavě pro oba směry jízdy světelnou signalizací. Řidiči zde proto budou muset počítat s určitým zdržením.
Zhotovitelem stavby je firma STRABAG, a. s., Praha, odštěpný závod Brno. Smluvní cena za tuto zakázku činí 46,397 milionu korun (včetně DPH). Jde o stavbu spolufinancovanou z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. Dotace činí 70 procent uznatelných nákladů.
Co už se v údolí Vsetínské Bečvy na silnicích v posledních letech opravilo
• Velké Karlovice, opěrná zeď. Stavba realizována v letech 2003-2004, stavební náklady 10 milionů korun. Byla vybudována opěrná zeď silnice podél toku, úprava silnice v délce cca 262 metrů.
• Velké Karlovice – státní hranice. Realizace v roce 2004, stavební náklady 15 milionů korun. Recyklace vozovkových souvrství v délce 3,9 kilometru.
• Nový Hrozenkov, most 487-018. Investice s dotací ze Společného regionálního operačního programu (SROP), realizace v letech 2005 – 2006, stavební náklady 69 milionů korun. Došlo zde k odstranění kolizního místa – demolice 2 mostních objektů, stavba nového mostu přes Vsetínskou Bečvu v novém směrovém vedení.
• Hovězí – Hovízky, mosty. Do této oblasti patří také investice na odbočující silnici III/4872. V roce 2008 zde bylo rekonstruováno ne bo nově postaveno pět mostů s celkovými stavebními náklady 43 milionů korun.
• Hovězí, propustek. V roce 2009 byla realizována stavebním nákladem 7 milionů korun přestavba havarijního propustku a úprava silnice v délce 260 metrů.
• Huslenky most 4874-2. Na odbočující silnici III/4874 byl v roce 2010 stavebním nákladem 24 milionů korun postaven nový most. Původní most v havarijním stavu byl demolován. Bylo vytvořeno nové směrové vedení silnice a úprava jejího povrchu v délce 200 metrů.
• Nový Hrozenkov – Podťaté; 1. etapa – Velké Karlovice. Rekonstrukce silnice v délce 5,138 kilometru, 3 nové a 3 rekonstruované mosty, nová okružní křižovatka. Dokončeno v roce 2011. Nákla dy 227,5 milionu korun.
V realizaci v letech 2013 – 2014
• Nový Hrozenkov – Podťaté; 3. etapa – Bzové. Výstavba nového mostu a směrové narovnání silnice. Smluvní cena 21,8 milionu korun.
• Nový Hrozenkov – Podťaté; 2. etapa – Karolinka. Rekonstrukce silnice a stavba nového mostu v Karolince. Smluvní cena 13,9 milionu korun.
-tz-