Slavičín představil nový vizuální styl města
Nový vizuální styl města Slavičína inspirovala okolní kopcovitá krajina a barvy znaku. Na začátku byla studentská soutěž a na konci je profesionálně zpracovaný logomanuál a vizuální styl, do něhož se zapojili úspěšní grafici původem ze Slavičína. Zvolený přístup městu navíc ušetřil statisíce korun.
„Vznik nového logomanuálu zabral více jak dva roky, během nichž jsme absolvovali mnoho schůzek a diskuzí s odborníky. Na výsledek jsem ale opravdu hrdý,“ uvedl starosta města Tomáš Chmela.
Návrh nového loga tak nese rukopis studentky UTB Lenky Vomáčkové, ale i zkušeného grafika původem ze Slavičína Víta Zemčíka. Na celý proces pak ve finále dohlížel další úspěšný art director Radek Pinďák, taktéž rodák.
A co díky studentské soutěži vzniklo? Jednotný vizuální styl města, který vychází ze zvlněné okolní krajiny Bílých Karpat a barev znaku města. Zároveň nabízí spoustu možností, jak s ním dál pracovat. „Variabilita užití byla pro mě podmínka, abychom do toho šli,“ řekl Tomáš Chmela.
Logo tedy již najdou uživatelé městského Instagramu, Mobilního rozhlasu či zájemci o merchandise města (historický kalendář, propisky, „machr“ šňůry, bloky či hrnky). „Plánujeme i spuštění nových webových stránek města, samozřejmě s aktuální vizuální identitou,“ naznačil slavičínský starosta.
Jednotná vizuální identita slouží k lepší komunikaci a orientaci ve městě. „Nestačí pouze změnit logo. Týká se to různých dílčích prvků jako jsou barevnost, písmo či grafický motiv, které se následně objevují na tiskovinách, webových stránkách aj. Tím vzniká sjednocení. Vlastní identitou se také zvýší povědomí o městu, což přinese vyšší návštěvnost a další možný rozvoj,“ popsala grafička Lenka Vomáčková.
-tz-